Laatste stukje oostkust in Australië (en SKYDIVING)!

Vanuit Mission Beach zijn we doorgereden naar Cairns. Eigenlijk vinden we het alle twee maar niks dat we al bij Cairns zijn want dat betekent dat we de camper moeten gaan inleveren en dat de tijd dus met andere woorden echt ongelofelijk snel gaat! Ook is het een beetje apart want we komen aan in Cairns in onze korte broeken en gaan shoppen voor onze kerstmaaltijd.. Allemaal wel een beetje apart hoor, maar goed hier weer ons vervolg verhaal van onze roadtrip van Sydney naar Cairns!

Cairns

In Cairns gaan we kerst vieren! Op een camping in de zomer? Aangekomen bij de camping is alles en iedereen in de kerstsfeer behalve wij eigenlijk. Die avond hebben we onze kerstavond diner genuttigd: een salade met de gebraden kip waar we in de supermarkt al naar kijken sinds we zijn aangekomen in Australië. Maar goed de halve kip uiteindelijk weg kunnen gooien want wij zijn echt niet meer gewend om zoveel te eten (was overigens heerlijk, nu ik erover praat heb ik echt zin in kippenpootjes).

Volgende dag is het kerst! Ik heb heerlijk uitgeslapen ondanks de hitte van buiten en kom erachter dat we van de camping een leuk kersttkadootje hebben gekregen. Alsnog nog steeds niet echt het kerstgevoel en vinden het toch wel raar dat we dit met zijn tweeën moeten vieren. Maar alsnog hebben we er wat van proberen te maken, door lekker bij het zwembad te chillen en series te kijken.

Snel kerst vergeten en door naar het volgende plaatsje, maar first things first: skydiven boeken. Chantal en ik hebben het er al over sinds we eigenlijk in Australië zijn aangekomen. Eerlijk is eerlijk Chantal begon hiermee en toen begon ik eigenlijk pas te denken dat ik het ook wel echt te gek zou vinden. Want hoe gaaf is dat om het gewoon in Australië te doen!? Uiteindelijk krabbelde Chantal terug, maar we wisten dat als we wilden skydiven we het of in Cairns moesten doen of later in Nieuw-Zeeland, maar we wisten dat het in NZ heel duur zou zijn dus het was eigenlijk nu of nooit. En dus hebben we het maar geboekt…. Tam tam tam, to be continued.

Port Douglas

Omdat we best vroeg in Cairns zijn beland en hoorde dat de plekken in het noorden van Cairns ook nog heel mooi zijn, zijn we de laatste dagen toch nog even een stukje doorgereden. Tweede kerstdag zijn we naar het Daintree Rainforest gereden en hier kon je met een shuttle bus de Rainforest in. Hier hebben we eigenlijk alleen maar gezwommen in het riviertje. Erg koud, maar het was een mega hete dag dus het was heerlijk. (hier kwamen we toevallig ook nog mensen van onze boottrip tegen erg kleine wereld..). Na de Rainforest zijn we naar Port Douglas gereden, hier hebben we een camping uitgezocht en zijn we een overheerlijke pizza gaan eten. Daarna was er eigenlijk niet heel veel meer te doen in Port Douglas dus zijn we gaan slapen, want ja morgen gaan we sky diven!

Mundoo

Vandaag is de dag, we gaan dit either way overleven of we gaan niet meer terug naar Nederland komen. We werden opgehaald bij onze camping in Cairns. Het moment dat ik het meest zenuwachtig was, was eigenlijk in de bus naar het skydiven toe. Chantal had nu nog nergens last van, maar man man wat was ik hier zenuwachtig.. Eenmaal daar aangekomen ging het allemaal eigenlijk heel snel. Chantal werd vooral zenuwachtig in het vliegtuig. Ook als je eenmaal in het vliegtuig zit is het niet normaal hoe snel het gaat. Er werden grapjes gemaakt door onze parachute springers, dat ze het voor het eerst deden na hun ongeluk en dat ze misschien hun parachute waren vergeten. We hadden erge lol met ze dus dit zorgde er een beetje voor dat we iets ontspannender werden. Chantal en ik deden steen papier schaar voor wie al eerste ging springen. Ik verloor… Natuurlijk… Karma… Maar goed het is dus mijn beurt. Het lampje in het vliegtuig springt op oranje, dit betekent nog 1 minuut. De deur van het vliegtuig gaat open en het eerst wat ik al doe is gillen. Het lampje springt op groen. Dit is het moment… Ik kijk Chantal nog even aan en wil eigenlijk zeggen: i love you!! Maar voordat ik dat kan zeggen springen we uit het vliegtuig……..

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Beter dan dat kan ik het niet beschrijven! Uit een vliegtuig springen is onbeschrijfelijk. Het is het vetste wat wij ooit gedaan hebben in ons leven! Serieus!

Terug in Cairns

Helaas is nu de tijd gekomen dat we onze campervan moesten inleveren, snik snik.. Uiteindelijk in 31 dagen, 4000 kilometer gereden! WAT!? Maar goed na het inleveren van onze campervan moesten we LOPEND naar ons hotel. Heel handig want we hadden al wel onze backpacks bij het hotel gedumpt dus hoefde we niet alles weer te slepen (dit viel overigens vies tegen toen we de backpack weer op onze rug moesten doen na een maand tijd). In Cairns sliepen we één nacht en dit hadden we van ons mams gekregen van kerst. Heerlijk in een kamer met airco!

Die avond zouden we één drankje doen in een barretje om de hoek. Dit werden er iets meer dan één en het werd ook iets later dan gepland, maar goed echt een mega gezellige avond gehad. Check het filmpje maar!

Toen de volgende dag een beetje rondgestruind in Cairns en besloten we om maar naar de airport te gaan. Helaas kwamen we erachter dat het weer in Melbourne (onze volgende bestemming) dramatisch was en daarom hadden we drie uur vertraging.. Heel fijn want dit betekende dat we midden in de nacht aan zouden komen in Melbourne. Maar goed niet getreurd we gaan wel naar Melbourne!

In ons volgende verhaal kan je lezen hoe we het hebben gehad in Melbourne, de Great Ocean Road en ook Adelaide!

Check ons filmpje!

Wil je ook foto’s zien? Volg ons dan op www.polarsteps.com/nataschachantal